reklamci

Reklamcı; Reklam sektörünün bölümlerinin her hangi bir birimi için eğitim almış yada sektörün içinde kendini geliştirmiş reklam süreçleri hakkında üst düzey bilgi ve beceri sahibi olan kişilerdir. Reklamcı herhangi bir firmanın amaçları doğrultusunda doğru araştırmaları yapar ve araştırmalar sonucunda da doğru iç görüyü yakalayıp bunu en etkili şekilde firmanın hedef kitlesine kitle iletişim araçlarıyla sunar. Ülkemizde tabelacı olarak adlandırılsa da aslında tabelacılıkla ilgisi yoktur. Tabelacılar bu zırhı kendilerine alıp prestij kazanmaya bakarlar. Reklamcı ile tabelacı arasında ki farkı iyi bilmek gerekir. Reklamda beyin fırtınası sonucunda iç görü ortaya çıkar. İç görü ise bu alanda eğitim almış, hedef kitleyi doğru tanımlamış ekip şeklinde görev yapan reklamcılar tarafından hedef kitlenin zihninde oluşturacağı tepkiyi hesaplayarak ortaya çıkar. Tabelacıda ise reklam içeriği grafikler tarafından google de bulunmuş, yada o an aklından geçen güzel bir slogan ile oluşturulmuş birde tabela ustası varsa üstelik her yerden de görünebiliyorsa olay tamamdır die adlandırılan çalışmadır. Reklamcıile tabelacının arasında ki fark budur. Birde tabelacı için markanın hedef kitlesi herkestir. Ama reklamcı için ürüne ihtiyacı olanların içinde ki en değerli kitledir. Zamanında bir hocamın lafıyla bitirmek isterim firmalar da kendilerince reklam yapmak isterler ve onlar için en iyi reklamın indirim olduğunu söylerler evet donunuzu indirdikten sonra da herkes bakar yeter ki indirin. Ama reklam indirim değildir. Reklam 1tl lik ürünü 40 tl den sattırır. Üzerine birde dua ettirir. Ertuğrul KARAKUŞ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Konumlandırma Nedir?

Knight Online Macro